KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

sobota, 13 czerwca 2020

WYSTAWCY RĘKI DZIEŁA FEST POD CHMURKĄ cz. 5

Prezentujemy wystawców Ręki Dzieła Fest POD CHMURKĄ 2020!
Stoiska artystów będzie można odwiedzać w terminach: 19-20-21 czerwca, 26-27-28 czerwca, 17-18-19 lipca, 24-25-26 lipca, 21-22-23 sierpnia wzdłuż całego Przejścia Żelaźniczego na Wrocławskim Rynku w godz. 12-20 - ZAPRASZAMY!
--------------------------------------------------------------------------------- 

DEKORAJ
Mam na imię Olena i tworzę markę DekoRaj. W mojej ofercie są rożnego rodzaju cudeńka z naturalnych produktów (juta, sznurki, koronka i gipiury), m.in. aniołki, szkatułki, jeżyki z ziaren kawy, słoiki na herbatę i kawę oraz wianki ze suszu.



 

PIETREK RYSUJE 
Pietrek rysuje karykatury, komiksy, od czasu do czasu jakiś większy plakat ale wszystko w swoim własnym wypracowanym przez lata stylu, który można określić jako Disneyowsko-komiksowy (poszukiwania nazwy mojego stylu wciąż trwają). Komiksy, plakaty, rysunki powstają ręcznie, każdy rysunek jest najpierw szkicowany ołówkiem, następnie zaznaczam kontury, a później koloruję pisakami oraz kredkami. Rysuję od najmłodszych lat, jednak marka Pietrek rysuje miała swój początek 24 listopada 2014 r. kiedy to założyłem fanpage na Facebooku, od tamtej pory mój styl bardzo się rozwinął i w zasadzie przyjął pełną formę.
Inspiracje stanowią dla mnie najczęściej zachowania ludzi, bieżące wydarzenia - małe i większe, często też wydarzenia minionych wieków, ich zestawienie z teraźniejszością i to jak historia oddziałuje na czasy obecne.


 

PORCELANOWE CUDA KASI
Oferuję ręcznie malowaną porcelanę. Jestem urodzoną artystką, ale dopiero 3 lata temu wpadłam na pomysł malowania porcelany, gdy na 30 urodziny dostałam od siostry piękną ręcznie malowaną filiżankę. Od tamtej pory postanowiłam uszczęśliwiać ludzi, ponieważ każda filiżanka jest wyjątkowa i na wyjątkową okazję. Inspiracje czerpię z natury, dlatego dużo podróżuję i wracam z głową pełną pomysłów na nowe cuda. 




PRACOWNIA ARTYSTYCZNA GAŁCZYŃSKI
Jestem absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Liceum Plastycznego w Kielcach. Od kilku lat prowadzę Pracownię Artystyczną we Wrocławiu na osiedlu Księże Małe (Krzyki), wcześniej przez kilka lat pracowałem jako grafik komputerowy współtworząc kampanie promocyjne koncernów Pepsi, Nestle, Unilever i wielu innych. W swojej pracowni zajmuję się tworzeniem rzeźb zwierząt, głównie psów z cold cast brass (zimny brąz), rysunkiem, grafikiem i malarstwem. Inspiruje mnie świat, który mnie otacza, stąd w moich pracach zwierzęta, ale i wrocławskie pejzaże. Na festiwalu chciałbym wystawić kilka moich rzeźb, oraz grafiki, rysunki i akwarele związane z Wrocławiem.



PRACOWNIA ARTYSTYCZNA MAJA GAJEWSKA
Tworzy w obrębie malarstwa olejnego, grafiki i rysunku. Jej malarstwo cechuje poszukiwanie nowych form, linii i plam barwnych. Odrzuca figuratywność na rzecz wewnętrznej konstrukcji i ekspresji. Obrazy olejne powstają ze zderzenia kolorów, kształtów i linii. Duże znaczenie ma również sama struktura i gęstość farby. Artystka ma swoją sprawdzoną technikę, używa głównie szpachli, a do dopełnienia i finalnych akcentów stosuje pędzel z koziego włosia.
W przypadku grafik, widoczne jest minimalistyczne podejście do formy i koloru. Większość prac przedstawia relacje międzyludzkie w oszczędnym i nieco enigmatycznym stylu. W wielu z nich możemy odnaleźć inspiracje kształtami zaobserwowanymi w naturze. Unikalna kreska w grafikach została dostrzeżona przez pracownie architektoniczne oraz projektantów wnętrz.
Artystka współpracuje z galeriami sztuki oraz portalami artystycznymi. Jej prace pojawiają się także przy okazji wielu wydarzeń kulturalnych, jak targi sztuki („Formy” w ramach Łódź Design Festival, przegląd sztuki RDF we Wrocławiu), czy wystawy indywidualne. Podejmuje współpracę z projektantami wnętrz i pracowniami architektonicznymi.





PRZEMEK HALAMA
Mieszkałem kiedyś w górach, zbierałem gałęzie i korę zaciekawiony ich niepowtarzalnością i bogactwem wzorów. Tam zacząłem pracować z drewnem. Ostatnio zajmuje mnie stolarstwo tradycyjne, proste ale przemyślane konstrukcje. Poszukuję trochę zapomnianych sposobów łącznia drewna, żeby wykorzystywać jak najmniej kleju czy wkrętów. Inspiracji szukam w tradycjach ludowych, na wsiach i w muzeach etnograficznych. Najczęściej strugam. Pracuję nożykiem, siekierą, dłutem i ręczną piłą. Wyroby konserwuję olejami naturalnymi, najczęściej lnianym.


 

RED CAT HEAD
Mam na imię Volga Ignatowicz.RedCatHead - to brand odzieży, powstał w 2016r., ale w tym kierunku pracuję tylko na zamowienie. Inspirują mnie zwierzaki. Cechy zwierzęce, które często występują u ludzi, to główny motyw rysunków na ubraniach. Dużo czasu poświęcam rysowaniu na masie perłowej  oraz kamykach. Same kamienie "podpowiadają" zwierzę, które się w nich “kryje”, ja tylko sprawię, że to zwierzę będzie widoczne dla innych ludzi.




SHALAMANDRA
Nasz kolektyw powstał w odpowiedzi na obecną, nastawioną na zysk i zaniedbującą środowisko, formę produkcji odzieży. Bliska jest nam idea zero waste i kiedy to możliwe, korzystamy z materiałów z odzysku, bo wiemy, że każdy świadomy ekologicznie wybór przyczynia się do redukcji konsumpcjonizmu i nadprodukcji w przemyśle odzieżowym. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, na pierwszym miejscu stawiając wygodę użytkownika, jak i wytrzymałość i solidność użytych surowców.
Tworzymy, abyś mógł doświadczać natury dzięki jej darom i czuć się połączony z Matką Ziemią, nosząc je. Używamy tylko roślinnych tkanin - lnu, bawełny i z konopi. W naszej kolekcji znajdziesz ubrania damskie i męskie, spodnie, spodenki, sukienki i bluzy.




SILVER STYLE GRZESIŃSKI
Firma Silver-Style GRZESIŃSKI to działająca od kilkunastu lat mała pracownia, w której tworzona jest z miłością i pasją unikatowa, autorska biżuteria ze srebra. Każdy wyrób jubilerski wykonywany jest ręcznie, zgodnie z tradycyjnymi technikami jubilerskimi. Jest to niezwykła i bardzo piękna w swej naturalności biżuteria tworzona dla kobiet ceniących sobie oryginalność i prostotę. Biżuteria ta na pewno w sposób doskonały podkreśli indywidualizm kobiety i sprawi, że będzie wyglądać wyjątkowo w każdej sytuacji.



SINGALOVE
SingaLove to stylowe, unikalne, ręcznie wykonane produkty dla kotów i ich Miłośników. Marka zrodziła się z miłości do zwierząt, piękna, natury i powrotu do tradycji, stąd też stawiam na naturalne surowce, wełnę czesankową oraz ekologię.
Z kotami jestem związana od dzieciństwa, dlatego dobrze znam kocią naturę, dzięki temu wszystkie moje projekty są nie tylko ekskluzywne i niepowtarzalne, ale przede wszystkim przemyślane pod względem komfortu pupilków, zaspokajają  ich podstawowe potrzeby w zakresie zabawy oraz bezpiecznej, ciepłej kryjówki na drzemkę. SingaLove to wełniane legowiska i zabawki zaprojektowane z miłości do kotów przez hodowcę, felinoterapeutkę i niepoprawną kociarę.


 

SPLOTKA 
Jestem Pani Splotka. Poświęcam się przede wszystkim tkaninie, która stanowi sens całej mojej twórczości. Zajmuję się również makramą, haftem i dzierganiem. Na co dzień można mnie spotkać  na warsztatach kreatywnych we Wrocławiu lub w mojej maleńkiej pracowni na Osobowicach. Zapraszam Was do mojego splątanego świata, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.




ŚMIETKI
Śmietki to przedmioty wykonane z rzeczy już niepotrzebnych -skrawków tkanin, resztek włóczek, kawałków plastiku, folii itp. U Śmietków nic nie może się zmarnować, wszystko można przetworzyć. :) W ten sposób, w duchu ekologii i zero waste powstaje biżuteria oraz przedmioty użytkowe i ozdobne.  Tworząc łączę ze sobą różne  materiały i wykorzystuję różne techniki, czasem też wymyślam własne, eksperymentuję, przez co powstają rzeczy pojedyncze, niepowtarzalne. 


 

TEŁO




TERESA MILEWICZ
Teresa Milewicz absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Łódzkim (2010) oraz ceramiki na Wydziale Ceramiiki i Szkła wrocławskiej ASP im. E.Gepperta (2014). Z zamiłowania wielbicielka kreatywnej edukacji i pasjonatka malowania akwareli. W latach 2015-2019 prowadziła firmę Sztuka Nieoswojona, która była jednoosobową firmą nastawioną na działalność edukacyjno-warsztatową z naciskiem na poznawanie technik związanych z samodzielnym wykonaniem ceramiki i zdobieniem jej sitodrukiem. Aktualnie twórczość ceramiczna została wyparta na rzecz twórczego macierzyństwa! Nie byłoby jednak Sztuki Nieoswojonej ani dorobku ceramicznego bez akwareli, która jest techniką wymagającą ale bardzo wdzięczną. Inspiracje zarówno do prac malarskich jak i ceramicznych czerpie z biomorfizmu, zagadnień kultury i sztuki oraz fantastyki. Do aktywności twórczej stymulują ją sny, nadrealizm magiczny, podróże, codzienne emocje oraz dziecko - niewyczerpane źródło energii i wyjątkowości.
 

 


TOREBKI ENERGETYCZNE IRIS
Torebki Energetyczne  Iris to wrocławska marka oferująca torby i torebki inspirowane stylem boho, folklorem, wspomnieniami z podróży. Torby szyte są w pojedynczych egzemplarzach lub krótkich tematycznych seriach. Tworzywem są tkaniny tapicerskie, miękkie aksamity, a także płótno, len i bawełna, zdarzają się też oryginalne tkaniny z drugiej ręki.
Wszystkie torebki szyjemy starannie, z dbałością o szczegóły.  W letniej ofercie mamy  mnóstwo kwiatowych i etnicznych wzorów. Coś dla siebie znajdą miłośniczki dużych wygodnych toreb na wszystko, ale nie zabraknie torebek mniejszych, do których zmieszczą się najniezbędniejsze przedmioty. 


 

VALENTINE'S TOYS
Marka Valentine's Toys powstała w grudniu 2018 roku we Wrocławiu z miłości do zabawek na szydełku w technice amigurumi oraz zainteresowania rękodziełem dla dzieci. W ofercie są przedstawione różnego rodzaju przytulanki zrobione na szydełku - zwierzęta, lalki oraz postaci ulubionych bajek dziecięcych, a także kocyki i akcesoria dla dzieci.
Każda maskotka i kocyk jest robiony ręcznie, z najlepszej jakości włóczki z wykorzystaniem antyalergicznych materiałów dla wypełnienia oraz bezpiecznych ozdób. Produkty marki  Valentine's Sweet Handmade Toys są wyjątkowym prezentem dla maluszków oraz ich rodziców.




VINTI
Marka Vinti powstała z fascynacji stylem retro-vintage. Stroje i biżuteria z dawnych epok nacechowane były bogactwem zdobień, form i kolorów. Widząc w tym urzekające piękno postanowiłam tworzyć biżuterię własnie w tym klimacie. Przy jej powstawaniu często wykorzystuję suszone kwiaty, które zamykam w szkalnych bańkach, piękne grafiki zaś umieszczam pod szklanymi kaboszonami. W ten sposób wyczarwuje oryginalne naszyjniki, broszki i kolczyki. Ostatnio dużym zainteresowaniem wśród klientek marki Vinti cieszy się kolekcja z pięknych, kolorowych łańcuszków i materiałowych kwiatów oraz biżuteria w stylu steampunk. 


 

WILD SPIRIT
Pierwsze moje prace powstawały na własny użytek oraz na prezenty dla rodziny i przyjaciół. Z biegiem czasu projektowałam coraz więcej, co spowodowało, że znalazłam się w miejscu, w którym jestem teraz. Zainspirowana naturą, sztuką pierwotną i plemienną tworzę biżuterię w oparciu o wzory autorskie. Głównymi materiałami, jakie wykorzystuję, są szklane koraliki, metale, drewno i kamienie. Bawiąc się teksturami, kształtami i kolorami tworzę nieco dzikie i oryginalne dodatki.