KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

sobota, 11 listopada 2017

MASZYCIELKA



Maszycielka to Emilia Duniewska – wrocławianka, optymistka oraz marzycielka z maszyną i szydełkiem pod ręką.  Wszystko zaczęło się od szycia. Jednak nie byłabym sobą, gdybym poprzestała tylko na jednej technice. Poprosiłam mamę o naukę podstaw dziergania na drutach. Pierwszy rządek oczek lewych i prawych zajął mi całą wieczność. Prułam tak długo, aż oczka były równe a ja mogłam na nie spojrzeć z zadowoleniem. Za drutami w naturalny sposób „poszło” szydełko. Zaczęło się od kominów i czapek, by doprowadzić mnie do amigurumi i innych akcesoriów dla dzieci.
Dzisiaj to one są moją największą inspiracją  -  ich sposób patrzenia na świat i jego poznawania. Gdy tworzę, szukam w samej sobie pierwiastka dziecięcego i próbuję urzeczywistnić to, za czym moje dorosłe „ja” tęskni”. W ten sposób powstają ręcznie robione lalki - szmacianki, chmurkowe karuzele, długonogie maskotki, szydełkowe niby – jedzenie oraz ubrania i akcesoria dla dzieci. Wszystko kolorowe, by cieszyć oczy i mięciutkie ku radości dziecięcych rączek.