KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

środa, 20 listopada 2019

SAJO / SPINECZKI DLA LIDECZKI / SZTUKA SZKŁA / THE CROSS OVER

Prezentujemy Wystawców 12 edycji Ręki Dzieła Fest, czyli Święta Lokalnych Artystów Rękodzieła. Zimowa edycja odbywa się w kinie Nowe Horyzonty, 7-8 i 14-15 grudnia, w godz. 12-20. Biżuteria, zabawki, ubrania, torby, meble, malarstwo i grafika, kartki, ozdoby domu, gadżety dla dzieci, ceramika oraz wiele innych unikatowych rzeczy będzie można znaleźć na parterze oraz I piętrze kina.
ZAPRASZAMY!
--------------------------------------------------------
 
SAJO PRACOWNIA ARTYSTYCZNA
Sajo to wrocławska marka, która powstała z miłości do szeroko pojętej sztuki i rękodzieła. W Pracowni powstają obrazy, grafiki, maskotki, a ostatnio najczęściej tworzona jest ceramika: ręcznie malowana bądź zdobiona masą termoutwardzalną. Charakterystyczne dla Pracowni są także malowane plastry drewna: w wersji mniejszej jako magnesy oraz nieco większej w formie łapaczy snów.







SPINECZKI DLA LIDECZKI
Najczęściej maluję używając nasyconych farb akrylowych i gwaszu. Lubię eksplozję koloru w malowanych kwiatach, postaciach i abstrakcjach.
Swoje prace malarskie przenoszę też  na inne media takie jak ceramika oraz skóra naturalna.
Ze skóry tworzyłam malowane farbami ozdoby (bransoletki oraz kolczyki).  Natomiast nadruk moich prac na ceramice - w tym kwiatów oraz bajkowych stworów - musi być opłacalny w skali makro. Ze względu na cenę  pozostają w skali indywidualnych zamówień.
Początkowo zrobiłam mimochodem spineczki dla Lideczki - mojej córki. Stąd nazwa marki.
Miikrotemat malutkich spineczek wciągnął mnie na tyle, że z powodzeniem swoją twórczość rozszerzyłam na ozdoby do włosów i broszki, nie tylko dla najmłodszych. Stosuję dostępne materiały, nie omijając materiałów, z którymi pracowałam wcześniej. Dlatego można zobaczyć u mnie także spinki lub przypinki malowane farbami lub skórzane.  






SZTUKA SZKŁA PRACOWNIA
Pasjonuje mnie tworzenie przedmiotów ze szkła metodą fusingu. Stapianie  w specjalnym piecu kawałków zwykłego, okiennego szkła pokrytego pyłem  barwników sprawia, że "pospolita" szyba nabiera nowych, zaskakujących  cech - jej linie stają się miękkie i łagodne, a odbite światło ożywia
piękno zamknięte w kolorowym szkle.
W mojej pracy łączę fascynację możliwościami jakie daje formowanie  gładkiej tafli szkła z zamiłowaniem do sztuki, dlatego wiele tworzonych  przeze mnie przedmiotów jest inspirowanych twórczością  wielkich  mistrzów malarstwa. Za pomocą głębi kolorów i blasku szkła staram się
uchwycić piękno interpretowanych dzieł oraz przedstawić nieznane oblicze  znanych już motywów.






THE CROSS OVER
Trzy lata temu zobaczyłem w Internecie po raz pierwszy wyroby ze skóry roślinnie garbowanej. Znacznie różniły się od produktów z cieniutkiej skóry i tektury, do których widoku przywykłem. Od tamtej pory codziennie przeglądałem popularne portale w poszukiwaniu inspiracji i wskazówek. Rok później powstała marka The Cross Over. Pod tym szyldem tworzę ręcznie luksusową galanterię. W swojej pracy łączę tradycyjne metody zdobienia i obróbki skóry z eksperymentalnymi technikami i współczesnym wzornictwem. W kwestiach technicznych związanych ze skórą inspiruje mnie dorobek innych kaletników, natomiast jeśli chodzi o wzory i zdobienia, pomysły znajduję co krok. Prace artystów ze wszystkich dziedzin sztuki, kształty występujące w naturze, techniki obróbki innych materiałów. Takie połączenia dają niespotykane rezultaty co pozwala mi tworzyć produkty niepowtarzalne nie tylko na rynku polskim, ale także światowym.