KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

piątek, 8 czerwca 2018

MARTI CERAMICS / MARTYNA BOCHENEK / MASZYCIELKA / MAZURECZNIKI / MIARKA SELFMADE / MIĘTOWY DOMECZEK / MIO UNICO

Prezentujemy wystawców letniej edycji Ręki Dzieła Fest "Pod Chmurką", która odbędzie się 15-16-17 czerwca, 27-28-29 lipca, 24-25-26 sierpnia w Przejściu Żelaźniczym na Wrocławskim Rynku. Od godz. 12 do 20, wzdłuż całej uliczki, prezentować swoje rękodzieło będzie ok 100 lokalnych artystów.
Codziennie na naszym blogu oraz stronie www.facebook.com/rekidziela pokazujemy zestaw twórców i ich dzieła.
Zapraszamy gorąco!


MARTI CERAMICS

Tworzy ceramikę artystyczną oraz użytkową. W swoich pracach wprowadza rysunek, wykorzystuje inspiracje czerpane z natury. Szczególnie cieszy ją połączenie ceramiki z roślinami. “Moje prace znajdziecie galeriach sztuki i butikach oraz na portalach artystycznych, wykonuję również ceramikę na zamówienie”. 







MARTYNA BOCHENEK

Jestem tegoroczną maturzystką jednego z wrocławskich liceów. W wolnym czasie wykonuję biżuterię z kamieni. W większości są to bransoletki, rzadziej naszyjniki, kolczyki czy zawieszki. Swoją pasją zaraziłam się od mamy oraz starszej siostry, które również wykonują biżuterię. Wspólnie jeździłyśmy na giełdy minerałów, kiedy byłam dzieckiem i tak zaczęła się moja przygoda z wykorzystaniem minerałów. Kamienie, których używam do bransoletek sprowadzam z całego świata, tworząc z nich coś więcej niż tylko ozdoby. Dla mnie to również amulety, o których uwielbiam opowiadać swoim klientkom.







MASZYCIELKA

Wszystko zaczęło się od szycia. Jednak nie byłabym sobą, gdybym poprzestała tylko na jednej technice. Poprosiłam mamę o naukę podstaw dziergania na drutach. Pierwszy rządek oczek lewych i prawych zajął mi całą wieczność. Prułam tak długo, aż oczka były równe a ja mogłam na nie spojrzeć z zadowoleniem. Za drutami w naturalny sposób „poszło” szydełko. Zaczęło się od kominów i czapek, by doprowadzić mnie do amigurumi i innych akcesoriów dla dzieci.
To właśnie dzieci są moją największą inspiracją  -  ich sposób patrzenia na świat i jego poznawania. Gdy tworzę, szukam w samej sobie pierwiastka dziecięcego i próbuję urzeczywistnić to, za czym moje dorosłe „ja” tęskni. W ten sposób powstają ręcznie robione zabawki, ubrania i akcesoria dla dzieci. Wszystko kolorowe, by cieszyć oczy i mięciutkie ku radości dziecięcych rączek.





  
MAZURECZNIKI

Katarzyna Mazurek - jeśli nie lubi się swojego nazwiska, dobrze jest w końcu odwrócić tę sytuację w żart, tak myślę. Tak powstały MAZURECZNIKI. Jest to ceramika użytkowa, toczona na kole garncarskim lub odlewana z form. Prosta, w neutralnych barwach, bez zbędnych akcentów. Harmonijna. Materiały, których używam, to porcelana, a także różne rodzaje kamionek. Każde naczynie jest inne, widać na nim gest mojej ręki. Inspiracje czerpię głównie z natury, ale też staram się zwrócić uwagę na aspekt ekologiczny (kubki inspirowane plastikowymi butelkami). Zajmuję się także rysowaniem na szkle.







MIARKA SELFMADE


Z zawodu jestem aktorką, pracuję na co dzień we wrocławskich teatrach. Od 7 lat z wielką pasją i zaangażowaniem zgłębiam rękodzieło, jako równoważnie tego pięknego, aczkolwiek trudnego zawodu, jakim jest aktorstwo.
Kilka lat temu absolutnie zakochałam się w biżuterii sutaszowej, bardzo trudnej technice, która polega na zszywaniu ze sobą cieniutkich sznureczków, by potem wplatać w nie kamienie, koraliki, cyrkonie. Wielobarwność sznurków, mnogość form, podczas szycia  w tej technice, daje ogromne możliwości, a ogromną zaletą sutaszu jest tez jego lekkość. Nawet bardzo rozbudowane, długie kolczyki nosi się z wielka przyjemnością. 
Kolejną techniką, która skradła moje serce, był beading, czyli sznury koralikowe robione na szydełku. Wielkie rozbudowane naszyjniki w kolorowe wzory, zawładnęły mną na długo.
Dwa lata temu złapałam za maszynę do szycia. Dziś szyję dużo. Asymetrycznie, niebanalnie - staram się każdy model wyróżnić i stworzyć coś niepowtarzalnego, coś co będzie wygodne, ale połączy wygodę z atrakcyjnością formy.






 MIĘTOWY DOMECZEK


Miętowy Domeczek to miejsce gdzie z miłości do piękna i radości tworzenia powstają niepowtarzalne, pełne ciepła i uroku przytulanki oraz tekstylne dekoracje. Spotkasz tu zwierzaki, pirata, aniołki a przytulna poducha i mięciutka kołderka uprzyjemnia wypoczynek. Wszystko to uszyję według twoich wskazówek że starannie dobranych materiałów. W swej pracy używam lnu, wełny, bawełny, antyalergicznego wypełnienia. Szyję na maszynie, ręcznie, wyszywam, dziergam.





 
MIO UNICO

Mio Unico tworzy i nieźle się bawi, szyjąc głównie nerki/saszki , plecaki , woreczki wspinaczkowe oraz inne wyTwory. Pod igłą powstają unikaty z autorskimi wzorami dla których inspiracją są etniczne motywy oraz natura. Każdy produkt jest niepowtarzalny i posiada własny numer seryjny. Marka powstała 9 lat temu ale aktualny charakter ma od roku.