KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

środa, 14 czerwca 2017

MASZYCIELKA

Maszycielka to Emilia Duniewska – wrocławianka, optymistka oraz marzycielka z maszyną i szydełkiem pod ręką. Wszystko  zaczęło się od tęsknoty do zaczarowanym dziecięcego świata.
Stukot maszyny pamiętam jeszcze  z dzieciństwa. Lubiłam obserwować moją mamę, gdy szyła. Jak większość matek z lat ’80-tych szyła nie z zamiłowania, lecz z potrzeby. Po wielu latach, gdy mieszkałam już „na swoim” pomyślałam „A może zacząć szyć?” Zawsze lubiłam wszelkie prace manualne, choć przyszycie guzików było dla mnie największą karą. Okazało się, że moja niecierpliwość przy szyciu znika. Mogę godzinami obcinać nitki, pruć, zszywać raz jeszcze i prasować. Szycie sprawia mi ogromną przyjemność, uspokaja mnie i wycisza.
Nie byłabym sobą, gdybym poprzestała tylko na szyciu. Poprosiłam mamę o naukę podstaw dziergania na drutach. Pierwszy rządek oczek lewych i prawych zajął mi całą wieczność. Prułam tak długo, aż oczka były równe a ja mogłam na nie spojrzeć z zadowoleniem. Za drutami w naturalny sposób „poszło” szydełko. Zaczęło się od kominów i czapek, by doprowadzić mnie do amigurumi i innych akcesoriów dla dzieci.
Dzisiaj moją największą inspiracją są dzieci oraz ich sposób patrzenia na świat i jego poznawania. Gdy tworzę, szukam w samej sobie pierwiastka dziecięcego i próbuję urzeczywistnić to, za czym moje dorosłe „ja” tęskni.
W ten sposób powstają ręcznie robione lalki - szmacianki, chmurkowe karuzele, długonogie maskotki, szydełkowe niby – jedzenie oraz ubrania i akcesoria dla dzieci. Wszystko kolorowe, by cieszyć oczy i mięciutkie ku radości dziecięcych rączek.