KONTAKT

KONTAKT: paliwo.artystyczne@gmail.com
tel. 783154224

czwartek, 22 czerwca 2017

TWIGARTY



Wykonuję naszyjniki, których sercem są fragmenty okorowanych naturalnie gałęzi. Wszystkie użyte gałązki zostały podniesione z ziemi, co oznacza, że moje rękodzieło nie rani drzew, z których powstaje. Odkąd na poważnie zajęłam się tym tematem grupuję moje znaleziska i zapisuję, które gdzie znalazłam, żeby dać mojemu klientowi informację z jakiego lasu, parku lub parku krajobrazowego pochodzą gałązki. Naszyjniki zyskują bogaty, nieco etniczny wygląd po opleceniu kolorowymi nićmi i naniesieniu rysunku składającego się z powtarzających się linii i punktów jak w ozdobach plemiennych.
Skąd się wziął pomysł na takie rękodzieło? Wiąże się z tym krótka historia. Podczas spaceru z chłopakiem po Książańskim Parku Krajobrazowym dostałam znalezioną przez niego śliczną gałązkę buczynową w kształcie procy. Żeby zrobić chłopakowi niespodziankę przekształciłam ten niepozorny prezent w naszyjnik. Ozdoba wzbudziła spore zainteresowanie wśród koleżanek, a nawet kolegów. Postanowiłam zrobić ich więcej to naprawdę fajna idea. Kocham las, a taki naszyjnik to jak noszenie fragmentu lasu na sobie.
Naszyjniki zaczęły powstawać niedawno, ale w trakcie pracy przychodzi mi do głowy mnóstwo nowych pomysłów jak godnie oprawić gałązki i co jeszcze z nich wyczarować.